בפוסט החודשי אני מסכם את השינוים בפייסבוק בחודש הקודם – ינואר 2014, חלק בממשק ניהול העמודים וחלקם במערכת הפרסום. למי שעוד לא התעדכן – הנה הפוסטים של השינויים והעדכונים בחודש הקודם: שינויים ועדכונים בחודש דצמבר 2013. מומלץ מאוד לעקוב אחרי כל השינוים שפייסבוק עורכת, הם רבים מאוד וצריך להשאר מעודכנים.
הנה השינוים והעדכונים בפייסבוק – ינואר 2014:
# פייסבוק הכריזה על שינויים במערכת הפרסום החל מאפריל 2014
פייסבוק עדכנה את מפת הדרכים למפרסמים עם השינויים שיכנסו לתוקף באפריל 2014. הנה כמה מהשינויים:
* לא יהיה אפשרות ליצור יותר סיפורים ממומנים. הם יוחלפו באפשרות ליצור Social Content – שזה אומר שאם חבר שלכם אוהד את העמוד – אתם תראו זאת מעל הפוסט. ההורדה של הסיפורים הממונים כוללת סיפורים ממומנים מהאתר וכן סיפורים ממומנים מאפליקציות
* אפשרויות פילוח מתקדמות למקום עבודה, השכלה ותפקיד בעבודה. כמו גם סוגים שונים של מצב משפחתי וגם לפי תקופות (3 חודשים, חצי שנה, שנה)
* תהיה אפשרות פילוח חדשה "התנהגות", שתפלח את הגולשים לפי קניות עבר וכוונות קניה. (טסט יתחיל בתחילת פברואר, יכנס לטירגוט באמצע/סוף מרץ)
# פייסבוק משחררת את WCA – רימרקטינג דרך מערכת הפרסום בפייסבוק
Website Custom Audiance הוא רימרקטינג דרך מערכת הפרסום של פייסבוק ולא דרך מערכת חיצונית – כמו FBX. האפשרות החדשה מופיעה בחלק מהחשבונות. לחצו כאן למאמר מומלץ שכתבתי רימרקטינג.
# פייסבוק פירסמה את התוצאות של הרבעון האחרון
פייסבוק פירסמה את התוצאות של הרבעון האחרון, והמספרים – מעבר לכל התחזיות – הנה סיכום קצר:
1. עלייה של 16% במספר המשתמשים החודשיים – 1.23 מיליארד
2. 750 מיליון משתמשים ביום – מתוכם 556 משתמשים יומיים במובייל
4. 2.5 מיליארד דולר הכנסות ברבעון האחרון – ההכנסות מפרסום זינקו ב-30%
5. 53% מההכנסות הן ממוביל
למי שרוצה לצלול למספרים – לחצו כאן
# פייסבוק מוציאה עדכון לאלגרויתם של הניוז פייד – תתמקדו בתמונות ובלינקים
# העברית בפייסבוק מתיישרת לימין
הטסט הזה כבר הופיע לחלק מהאנשים בחודשים האחרונים ועכשיו זה רשמי – שפות שנכתבות מימין לשמאל מתיישרות לימין!
הפרסומות נראות עכשיו הרבה יותר טוב.
# פייסבוק הופכת את התצוגה המקדימה למודעות באדס מנג'ר להיות בגודל של ניוז פייד
# פייסבוק מפשטת את הטירגוט במערכת הפרסום
# חדש בפייסבוק – האפשרות להוסיף את השם שלכם בכל שפה שאתם דוברים אותה
ככה שאם הממשק של החברים שלך בעברית – השם יופיע בעברית.
# פייסבוק מוסיפה את האפשרות להוסיף תוכניות ששותפו בפיד לתוכניות שראיתם / רוצים לצפות.
# פייסבוק בוחנת את המקום של כפתור הלייק במודעות פוסט-לינקים
# פייסבוק מכריזה על טרנדים פופולריים
# פייסבוק בוחנת מודעות פרסום מודעות באפליקציות חיצוניות
# פייסבוק מוסיפה לחלק מהדפים כפתור Create Post
# פייסבוק מוסיפה כפתור Create an Ad
# פייסבוק מאפשרת להגיב על דירוגים שקיבלתם בעמוד
# נוספה האפשרות לראות מי מחובר בצ'אט בתוך הנוטיפיקישן
# פייסבוק מוסיפה אפשרות לפנות לפייסבוק דרך האדס מנגר
# פייסבוק הודיעה על שינוי בחוק של ה-20%
כידוע, פייסבוק לא מאפשרת לקדם תמונות שיש בהן יותר מ-20% טקסט. פייסבוק הודיעה על שינוי בחוק ה-20% קח שעכשיו אמור להיות פחות פסילת מודעות בגללו. מומלץ לקרוא את הפוסט הבא. ולראות דוגמאות בעזרה של פייסבוק.
# פייסבוק מרחיבה את האופציה של Pages to Watch
מעתה ניתן לקבל מידע נוסף בסטטיסטיקות של פייסבוק. להבדיל מפיצ'רים אחרים – הפיצ'ר הזה יהיה זמין קודם כל לעמודים קטנים – עד 10 אלף אוהדים
# פייסבוק משנה את הממשק כשעושים לייק לכתבה באתרים
# פייסבוק בוחנת את האפשרות להעלות שאלות ותשובות בעמודים עיסקיים.
ביינתים חוץ מכפתור Q&A אין עוד מידע על האופציה הזו.
# חדש באפליקציה של פייסבוק – האפשרות לפרסם בתור העמוד שלך
# אפשרות חדשה לטירגוט באדס מנגר – טירגוט לפי סיום שנת הלימוד וכן לפי מקצוע הלימוד
האופציה הייתה קיימת בפאוור אדיטור. ולא כל כך עובדת טוב בארץ – הקהלים קטנים מדי . בארצות הברית דווקא מצאתי לא מעט טירגוטים טובים (כל מי שלמד בהרווארד לדוגמא)
# האם קידום בתשלום פוגע בחשיפה האורגנית? התשובה שלילית
# 12 דברים שאתם חייבים להכיר בממשק הניהול של הדפים שלכם
פוסט מעניין למנהלי דפים בפייסבוק: 12 דברים שאתם חייבים להכיר בממשק הניהול של הדפים שלכם – לקריאה לחצו כאן.
# פוסט מענין על חברה שהצליחה להביא 400 המרות ב20 דולר תוך שהם עוברים על כל חוקי הפרסום בפייסבוק
# תוכנה חדשה מאפשרת לעקוב אחר המודעות שלכם במובייל
מאמרי החודש
רימרקטינג דרך מערכת הפרסום בפייסבוק
פוסט אורח באתר שלי של אבי קסוטו רוזנברג, הבעלים של חברת פה לאוזן – שמתמחה בשיווק גרילה. איך הוא הביא 100,000 צפיות ביוטיוב תוך שבוע וללא פרסום ממומן! – דרך קמפיין ויראלי מעולה. אני ממש התרשמתי מהקמפיין ומהתוצאות. השילוב של הפייסבוק, עם היוטיוב והפנייה האישית לגולשים בבקשה לשתף את התוכן – בהחלט עושים אותו לאחד הקמפיינים הכי טובים שנעשו השנה – לקריאת המאמר.
3 טיפים שישפרו את כפתורי הקריאה לפעולה בדף נחיתה שלכם
פוסט אורח של טליה וולף, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת Conversioner על עיצוב נכון של כפתור קריאה לפעולה בדפי הנחיתה שלכם. אחד השלבים החשובים ביותר בשיפור המרות בעמודי הנחיתה הוא העיצוב של הקריאה לפעולה. קריאה לפעולה היא פריט בדף אינטרנט שאמור לעודד את המבקר לבצע פעולה.
הנה 3 טיפים מהירים שיעזרו לכם לשפר את ההמרות – לקריאת המאמר לחצו כאן.