בפוסט החודשי אני מסכם את השינוים בפייסבוק בחודש דצמבר 2013, חלק בממשק ניהול העמודים וחלקם במערכת הפרסום. למי שעוד לא התעדכן – הנה הפוסטים של השינויים והעדכונים בחודש הקודם: שינוים ועדכונים בפייסבוק – נובמבר 2013 – חלק א', שינוים ועדכונים בפייסבוק – נובמבר 2013 – חלק ב'.
הנה השינוים והעדכונים בפייסבוק – דצמבר 2013:
# פייסבוק בוחנת אפשרות להציג מודעות צד במובייל
החודש ראיתי בניוז פייד במובייל את המודעה הימינית, שהיא מודעת לייק – אך שונה מהמודעה הרגילה (כפי שניתן לראות בשמאל)
מסתבר שזו מודעת צד – שפייסבוק מציגה אותה במובייל:
# פייסבוק הכריזה על עדכון לאלגוריתם של הניוז פייד
מתוך סקרים והתנהגות שימוש פייסבוק הבינה שאנשים רוצים לראות תוכן חדשותי ופוסטים שחברים שלהם הגיבו עליהם. כדי לעשות זאת פייסבוק הכריזה על 3 שינויים:
1. מאמרים והפניות לאתרי חדשות יופיעו יותר בניוז-פייד שלכם, וממים – יופיעו פחות.
2. לאחר שתלחצו על מאמר לאתר תוכן – תקבלו הצעות לעוד 3 מאמרים דומים שיופיעו מתחת לפוסט.
3. תתחילו לראות יותר פוסטים שחברים שלכם הגיבו להם.
למידע נוסף – לחצו לקריאת הפוסט של פייסבוק. המאמר הבא טוען שהשינוי של פייסבוק יכריח מנהלי עמודים להעלות רק תוכן איכותי והשינוי דומה לעדכון פנדה של גוגל – שהעלה תוצאות איכותיות למקומות גבוהים יותר בתוצאות החיפוש בגוגל.
מה קורה במציאות? הנה כמה סטטיסטיקות שהכנתי: דוגמא לעמוד גדול בישראל (עשרות אלפי לייקים), מעורבות גבוהה מאוד, ועדין – ירידה של כ-30% בחשיפה האורגנית בפייסבוק. מתחת – דוגמא לעמוד גדול – בין-לאומי (מאות אלפי לייקים) – ירידה של כ-20%:
# מצגת שדלפה חושפת את התוכנית של פייסבוק למודעות וידאו
הנה סיכום קצר של המצגת:
* התמונה אומרת הכל – פייסבוק מגיעה ליותר אנשים מאשר רשתות הטלויזיה הגדולות.
* "יש להימנע מלומר דבר שלילי על יוטיוב ולהשאיר את הרושם של חוויית המשתמש להם"
* אנשים פותחים את הטלפון שלהם 100 פעמים ביום, ואת פייסבוק 10-15 פעמים ביום
* הסיבה שלא הציגו עדין מודעות וידאו – היא שאין עדין סטטיסטיקות כמו שצריך לתצוגת וידאו בפייסבוק וזאת להבדיל מיוטיוב. הסטטיסטיקות יושקו ברבעון הראשו ןשל 2014
# פייסבוק מכריזה על מעקב אחרי קניות אוף-ליין לבין מערכת הפרסום
איך זה עובד? מעלים לפייסבוק קובץ ובו נתוני המכירות שלכם – ורואים מאיזה קמפיין הגיעה המכירה. האופציה עדין לא פתוחה ולכן אין עדין הרבה מידע. לפוסט של פייסבוק.
# פייסבוק שינתה את הממשק של הפאוור אדיטור
בין השינויים: הכפתור הורדה השתנה לצבע ירוק – שמצביע על כך שצריך להעלות שינויים. בתפריט העליון רואים כמה זמן עברה מההורדה האחרונה של הנתונים. ניתן לאפס את הפאוור אדיטור מהתפריט הימיני העליון.
מעכשיו, ניתן להוסיף בקלות תגיות לכל מסע פרסום:
# פייסבוק מאפשרת למנהלי חשבונות פרסום להוריד קבלות ישירות מהממשק הראשי בפורמט PDF
רואי החשבון מעולם לא היו שמחים יותר:
# פייסבוק עוברת לנתונים סטטיסטיים לעמודים בזמן אמת.
הנתונים הסטטיסטיים של העמודים יהיו מעודכנים יותר מאשר בעבר – ויתנו מידע מדויק עד לתאריך הנוכחי. לא יהיה פער של 2-3 ימים בדיווח. המידע ישתפר בחודשים הקרובים.
# פייסבוק מציעה למנהלי קמפיינים ליצור קמפיין דומה למודעות שהם רואים בניוז-פייד
# פייסבוק מוסיפה סטיקרים חדשים בצ'אט
# פייסבוק מוסיפה מידע לדירוג הכוכבים
# פייסבוק מוסיפה מד טירגוט באדס מנגר.
במידה והטירגוט שלכם קטן מדי או רחב מדי – תקבלו התראה על כך מפייסבוק
# פייסבוק בוחנת מודעות התקנת אפליקציה חדשות בתפריט האפליקציה במובייל
# פייסבוק מוסיפה מודעה חדשה לקידום אפליקציות פייסבוק דסקטופ.
עד היום היה ניתן לעשות מודעות ייעודיות להתקנות רק כמודעות צד. מעכשיו ניתן יהיה לבנות את המודעות האלו גם בניוז פייד. מניסיון שלי, המודעות האלו מעולות ומביאות ליחס המרה הרבה יותר טובה מאשר מודעות צד. למידע נוסף לחצו כאן.
# פייסבוק מעדכנת את עמוד ה-Pages
# מנהלי עמודים יכולים עכשיו להוסיף תמונות לפוסט בקלות
פייסבוק הוסיפה את האופציה למנהלי עמודים להוסיף תמונות לפוסט בלחיצת כפתור, או על ידי גרירת תמונה.
מאמרי החודש
עשרה כלים של פייסבוק למפרסמים שכדאי לכם להכיר
מאמר חדש שלי באתר Feeder – עשרה כלים של פייסבוק למפרסמים שכדאי לכם להכיר. לפייסבוק יש כמה כלים מתקדמים שיאפשרו לכם להפיק את המירב מהפרסום ברשת החברתית, להגיע לגולשים בצורה מדויקת יותר, ולעקוב אחר הפעילות על מנת להגיע לתוצאות מקסימליות – לקריאת המאמר לחצו כאן.
7 טיפים חיוניים להגדלת המכירות באתר שלכם.
מאמר אורח של טליה וולף, סמנכ"לית פיתוח עסקי בחברת Conversioner – איך לשפר את הקניות באתר שלכם. 7 טיפים חיוניים להגדלת המכירות באתר שלכם – לקריאת המאמר לחצו כאן.